A jogszabályoknak teljes mértékben megfelelő SmartBill online számlázó használatával jóval kényelmesebben állíthat ki számlákat. Vevői, partnerei igényes számlát kapnak kézhez, melyet papírra nyomtatva, emailben elküldve vagy e-számlaként digitális aláírással hitelesítve is kiállíthat.
A SmartBill egy online, internetes böngészővel használható számlázó program, amely segítségével a hatályos jogszabályoknak megfelelő számlákat (papír alapú és e-számlát) állíthat ki.
A SmartBill online program, nem szükséges telepíteni. Használatához elegendő egy internet kapcsolat és egy böngésző program.
Kattintson weblapunkon az Árak oldal „Megrendelés” gombra, majd töltse ki a szükséges adatokat. A megrendelés után tájékoztatást kap a program árának rendezéséhez. A szoftvert az összeg beérkezése után azonnal élesben használhatja.
A program mindenkori aktuális árát az „Árak” menüpontban találja.
A megcáfolhatatlan gazdasági előnyök mellett az e-számla eleganciája nagyban növeli vállalkozása elismertségét. A számla akár egy okostelefonról, egy laptopról vagy tablet PC-ről is elküldhető emailben a partnerének.
A SmartBill szerverei megfelelően védett és az üzembiztonságot szolgáló szervertermekben kerültek elhelyezésre, illetéktelenek nem férhetnek hozzájuk, és a rendszeres adatmentések biztosítják az adatvesztés lehetőségének kizárását is.
Nem szükséges frissíteni, a SmartBill online számlázó nem az Ön gépére telepített program, így mindig naprakész változatot használhat.
A SmartBill online számlázó nem az Ön számítógépén fut és nem azon tárolja az adatokat. A programhoz bárhol, bármikor biztonságosan hozzáférhet egy internet kapcsolat és böngészőprogram használatával, akár mobil telefonról vagy tabletről is.
Jogszabály szerint az év bármely napján elkezdheti használni a számlázó programot, sőt, akár több számlázó programot is használhat egyszerre, de a számlázó program használatát be kell jelenteni az adóhatóságnak.
Igen. Ehhez kérje könyvelője segítségét. A bejelentéshez a SZAMLAZO nyomtatvány ONLINE SZÁMLÁZÓ RENDSZER részét kell az ÁNYK-val kitölteni. Az alábbi adatok szükségesek:
A vállalkozás számviteli politikájában – amennyiben rendelkezik ilyennel - szerepeltetni kell, hogy a cég a SmartBill online számlázót használja.
Nem.
Természetesen, a SmartBill a 2018. július 1-től kötelező NAV bekötés funkcióval működik, így amikor az elkészített számla eléri az előírt határértéket, akkor a szükséges adatokat automatikusan továbbítja az adóhatóság felé.
2014.07.01-től megszűnt a megfelelőségi nyilatkozat, NAV igazolás a 24/1995 (XI.22.) PM rendelet hatályon kívül helyezésével.
A SmartBill aktuális verziója a hatályos jogszabályok szerint működik, a megfelelőséget a programban található teljes körű online dokumentáció biztosítja.
A SmartBill lehetőséget biztosít a hagyományos, papír alapú számlák készítésére, melyet postai úton továbbíthat. Ugyanezeket a számlákat – megspórolva a nyomtatás és postázás költségét – emailben is elküldheti partnerének, aki kinyomtathatja azt magának. Az e-számla hitelesített állománya email útján jut el partneréhez.
Ennek legegyszerűbb módja, ha „könyvelő” jogosultsággal hozzáférést ad a SmartBill programhoz könyvelőjének is. Ezzel a jogosultsággal listázhatja, megnézheti a számlákat, de nem tud kiállítani számlát. Másik megoldás, hogy az emailben elküldött számlát másolatban megkapja a könyvelő is. Ebben az esetben gondoskodni kell arról, hogy a kinyomtatott, papír alapú számlák is eljussanak a könyvelőhöz.
A partnerek kézi felvitele mindig jó alkalom az adatok helyességének és érvényességének ellenőrzésére. Természetesen a SmartBill rendszerbe lehetősége van meghatározott xls formátum használatával betölteni a partnertörzs adatait.
A cikkek/szolgáltatások kézi felvitele mindig jó alkalom az adatok helyességének és érvényességének ellenőrzésére. Természetesen a SmartBill rendszerbe lehetősége van meghatározott xls formátum használatával betölteni a cikk/szolgáltatás-törzs adatait.
Nem, de ezek a jelölések a hatályos jogszabályok alapján nem is szükségesek.
A Smartbill online számlázóban egy kattintással jelölheti az egyes számlák állapotát, mely a listázásokban megjelenik.
Az „Új előlegszámla” menüpont megnyitásával lehet kiállítani előlegszámlát. Az előlegszámlákat listázva egy kattintással meg lehet kezdeni a végszámla kiállítását.
Igen, a SmartBill erre lehetőséget ad.
A Beállítások/Számlázási Beállítások/Alapbeállítások menüpont alatt van lehetőség beállítani a tizedesjegyek számát.
A számlázási beállítások/alapbeállítások oldalon megadható, hogy feltüntesse-e a rendszer a tételeknél ezt a kiegészítő adatot.
Amennyiben a számla sorszámoknál beállította az év-váltás kezelését, a program automatikusan lépteti az évszámot, és elölről kezdi a sorszámozást.
Amennyiben a beállításoknál megadta az MNB árfolyam használata opciót, a rendszer automatikusan lekéri az árfolyamot az MNB-től a számla kiállításakor.
Számla kiállításakor a fejléc adati közt kiválasztható a feltüntetni kívánt bankszámla száma, amennyiben az eltér az alapértelmezettként megjelölt számlától.
Igen, a SmartBill online számlázó Beállítások/Cégadatok menüpontban tudja bejelölni, hogy KATA (kisadózók tételes adója) szerint adózik. Ezt követően a program automatikusan megjeleníti majd a számlán a „Kisadózó” feliratot.
Az „Új díjbekérő” menüpont megnyitásával lehet kiállítani díjbekérőt. A díjbekérőket listázva egy kattintással meg lehet kezdeni a végszámla kiállítását.