Változások a SmartBill számlázó rendszerben

v1.0.7.0 - 2019.05.31.


Tartalomjegyzék

1        Fejlesztések

1.1        Titkos másolat küldése

1.2        Felugró üzenetek

1.3        Partnertörzs – Név mező szerkesztése

1.4        Fizetési értesítő/emlékeztető küldése emailben

1.5        KATA keret jelzése - kisadózóknak

1.6        Partner adatok kiegészítése

2        Javítások

2.1        Regisztrációnál megadott közterület

2.2        Előfizetés kezelése – Ügyféladatok

2.3        Szerződéslista


1Fejlesztések


1.1Titkos másolat küldése


Fejlesztésre került a Beállítások / Számlázási beállítások / Alapbeállítások oldalon a ’Rejtett címzett (BCC)’ megadásának lehetősége, a kiállított e-számlák és emailben küldött papír alapú számlák esetén. Akár több e-mail cím is megadható ’,’ és szóközzel elválasztva.





1.2Felugró üzenetek


A felugró és figyelmeztető / hibajelző ablakok stílusa ezentúl megegyezik. A különbség, hogy míg a normál felugró és információs ablakok háttere fehér, addig a figyelmeztetőké sárga, a hibajelzésé piros.



1.3Partnertörzs – Név mező szerkesztése


Fejlesztésre került a korábban rögzített partnereket szerkesztésre megnyitva, a Név mező szerkeszthetősége.




1.4Fizetési értesítő/emlékeztető küldése emailben


Fejlesztésre került a lejáró fizetési határidőre emlékeztető email küldése. A funkció elérhető a Riportok / Rendezetlen számlák oldalról.



A listában található oszlopok:


számlaszám

vevő neve

számla típusa (értékesítési, előleg, végszámla, helyesbítő)

számla kelte dátum

számla fizetési határidő dátum

bruttó számlaösszeg

pénznem

van-e e-mail cím

emlékeztető küldve => az utoljára kiküldött emlékeztető email dátumát tartalmazza. Ha még nem volt küldve, akkor üres. Csak az utolsó küldés dátuma kerül megjelenítésre.







Szűrési feltételek:


állandó feltétel: a számla fizetési határideje elmúlt és a számla nem rendezett (nincs kitöltve az erre vonatkozó dátum mező)

állítható szűrési feltételek:

-vevő neve – névrészletes szűrés

-még nem volt figyelmeztetve - jelölőnégyzet

-számla bruttó végösszege tól-ig

-számla pénzneme

-fizetési határidő tól-ig

-vevő rendelkezik-e email címmel – csak jelzés



Fizetési emlékeztető email:


Az oldalon található táblázat bal felső sarka fölé került egy gomb, mellyel az összes, listában szereplő számla esetén kiküldésre kerül a fizetési emlékeztető, oly módon, hogy egy vevő (azonos adószám/adóazonosító) egy emailt kap, melyben az összes érintett számlája szerepel. A táblázat sorainak végén az alábbi funkciógombok találhatóak: számla megnyitása megtekintésre, számlarendezés-értesítés küldése.





A levél szövege szabadon megfogalmazható a Beállítások / Számlázási beállítások/Alapbeállítások menüben, hasonlóan az e-számla részhez. A megadott szöveg alá a lejáró számlák adatai előre rögzített módon jelennek meg: fejléc: ’számlaszám’, ’összeg’, ’fizetési határidő’

Az egy partnernek (azonos adószám/adóazonosító) kiállított számlák figyelmeztetései egy levélbe kerülnek listaszerűen.

Amennyiben nincs a partnerhez rögzítve email cím egyedi kiküldés esetén a kiküldendő levél PDF fájlba generálódik, amit a számla nyomtatáshoz hasonlóan felugró ablakban / fülön kínál fel a rendszer nyomtatásra. Csoportos küldés esetén a rendszer csak azokat küldi el, melyeknek van email címe, és erről üzenetet ad, tájékoztatva a felhasználót, hogy a többit nyomtassa ki egyesével, a sor végén található ikonra kattintva.


1.5KATA keret jelzése - kisadózóknak


A kisadózó cégek esetén évi adott bevétel határig van lehetőség a kedvezményes adózásra. E fölött további adó fizetési kötelezettségük keletkezik. Ezért számukra fontos információ lehet, hogy az adott üzleti évben mekkora ténylegesen befolyt bevételük volt. Amennyiben a felhasználó vállalkozás „kisadózó”, a felületen megjeleníthető a beállított keretből visszalévő, még számlázható érték. 


A bevételbe az adott üzleti évben ténylegesen befolyt pénz számít bele. Ha a számla előző évben lett kiállítva, de az adott évben folyt be a pénz, az beleszámít. A keret számításához ezért a SmartBill kezeli a kiegyenlítés dátumát is. Ugyanakkor a rendszer nem kezel részrendezéseket, a számla vagy rendezetlen, vagy a beállított dátummal rendezett.


A számlák és előlegszámlák rendezés dátumát alapul véve számítja a funkció a még hátra lévő keretet. Előző évről átnyúló esetleges részrendezés esetén a KATA keret kézi módosításával kezelhető az eltérés. 


A funkció aktiválása


A funkció akkor aktív, ha a Beállítások/Cégadatok oldalon be van jelölve, hogy a vállalkozás „kisadózó” és Beállítások/Számlázási beállítások/Alapbeállítások oldalon az „Alapbeállítások” részben be van jelölve a „KATA éves keret jelzése”, az alatta megjelenő mezőben pedig a „KATA éves keret” összege.


KATA éves keret megadása


A Beállítások/Számlázási beállítások/Alapbeállítások oldalon az Alapbeállítások részben a KATA éves keret mező csak akkor aktív, ha maga a funkció aktív, a fent leírtak szerint. A mezőt a felhasználó tölti ki, és adott üzleti évre vonatkozik. Értéke szabadon módosítható, de az éves keret beállítása, és esetleges évközi módosítása a felhasználó felelőssége.


KATA éves keret jelzése


Számla/előleg rögzítésekor a felületen a fejlécben megjeleníti a rendszer a „Beállított KATA keretből még számlázható” összeget. 



A megjelenő értéket a rendszer tárolja, nem számítja újra minden megjelenítéskor. 

Számítás akkor történik, ha a felhasználó:

számla/végszámla/előleg rendezettséget jelző dátumot rögzít/töröl/módosít

számlát/végszámlát/előlegszámlát állít ki

módosítja az éves KATA keret összegét.


A beállított KATA keretből még számlázható összeg meghatározása


A számítás módja: a rendszer a ’KATA éves keret’ összegéből kivonja a rendezetlen számlák, rendezetlen előlegek, idei évben rendezett (de előző évben/években kiállított) számlák és idei évben rendezett (de előző évben/években kiállított) előlegek összegét. A maradék a (javasolt) még kiszámlázható összeg. Természetesen ez nem tartalmazza a rendszeren kívül számlázott bevételeket! A funkció használatából eredő mindenféle felelősség a felhasználót terheli!

1.6Partner adatok kiegészítése


A SmartBill partnertörzse kiegészítésre került 2 új mezővel, Bankszámlaszám és Másodlagos számlaazonosító.



Bankszámlaszám mezőbe belföldi vevő esetén csak érvényes 2x8 vagy 3x8 számjegyű bankszámlaszám írható, külföldi vevő esetén nincs ilyen megkötés, a beírt adat 50 karakter hosszúságú lehet. A Másodlagos számlaazonosító mezőbe max. 300 karakter hosszúságú szöveg írható, pl. megadható e-mail cím, mobiltelefonszám, adóazonosító jel/adószám.

2Javítások



2.1Regisztrációnál megadott közterület


A SmartBill rendszerbe történő regisztráláskor a rendszer nem engedte végig vinni a folyamatot amennyiben közterületnek ’gát’ volt megadva. Javításra került valamint a hiányzó közterület-nevek pótlásra kerültek. A rendszerbe történő regisztrálásnál, ha az előfizető címében 'ó' betű szerepelt a rendszer helyette '?’-t írt. Javításra került.


2.2Előfizetés kezelése – Ügyféladatok


Amennyiben a SmartBill rendszeren belül az Előfizetés kezelése menüpontra kattint a felhasználó, az E-üszi oldal az Ügyféladatok / Személyes adatok oldalt tölti be alapértelmezetten.


2.3Szerződéslista


Korábban Chrome böngészőben a szerződéslistában található oszlopok fejlécei nem voltak olvashatóak. Javításra került.