Változások a SmartBill számlázó rendszerben

v1.0.43.0 - 2023.02.07.


Tartalomjegyzék

1        Javítások

1.1        Javítások online beérkező beszerzési számlákkal kapcsolatban


1Javítások


1.1Javítások online beérkező beszerzési számlákkal kapcsolatban


A NAV online rendszerén keresztül beérkező beszerzési számlák rögzítése néhány esetben sikertelen lett, a rendszer „Adatbázis hiba!” üzenetet jelzett.


A hibajelenség egyrészt egyszerűsített számlák esetén fordult elő. Ezeknél a számláknál a tételek és a számla végösszege is csak bruttó árral és áfatartalommal megadott, emiatt a SmartBill egységár-egyezést ellenőrző funkciója eredményezett hibát. A továbbiakban ilyen típusú számláknál nincs ellenőrzés az egységár egyezőséggel kapcsolatban.

Ide kapcsolódik, hogy egyszerűsített számlák, a nettóösszeg és az áfaösszeg hiánya miatt, a számla a ’NAV áttöltés’ listában nulla nettó és nulla áfaösszeggel jelennek meg. Ezek az értékek csak kézi vagy kötegelt rögzítés során kerülnek kiszámításra és tárolásra.


Azonos hibajelenséget eredményezett, amikor az 1%-os összeg-egyezőség vizsgálat eredményezett hibát. Ez olyan normál számla esetén fordult elő, melyen a tétel bruttó ára nem megadott, az egységár pedig kicsi, és 4-5 tizedes jegy pontosággal megadott. A bruttó ár hiánya miatt ilyenkor az ellenőrző számítás az egységárból indul ki, ami a számla és a SmartBill különböző pontossága miatt hibát jelezhetett. Ennek megoldására két változtatás is történt.

Egyrészt, a továbbiakban, ha normál számlán nincs bruttó, akkor a nettó és az ÁFA kulcs alapján meghatározott bruttóból történik a számítás. Másrészt, ha az 1%-os egyezőség-ellenőrzés elbukik, akkor HUF-os számla, vagy HUF-os számlakiállító esetén, a rendszer megvizsgálja, hogy a kapott és a számított érték különbsége 1 forint alatt van-e, és csak akkor jelez hibát, ha nem.