Változások a SmartBill számlázó rendszerben

v1.0.30.0 - 2021.10.04.


Tartalomjegyzék

1        Fejlesztések

1.1        Egyéni vállalkozó nyilvántartási szám

1.2        Devizás (EUR) számlázás

1.3        Számla-mellékletek kezelése


1Fejlesztések


1.1Egyéni vállalkozó nyilvántartási szám


Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény szerint:

“16. § (4) Az egyéni vállalkozó gazdasági tevékenysége során az „egyéni vállalkozó” megjelölést (vagy annak e.v. rövidítését) és nyilvántartási számát neve (aláírása) mellett minden esetben köteles feltüntetni.“


A SmartBillben lehetőség van az egyéni vállalkozó vállalkozási forma beállítására.

Ez új regisztráció esetén a számlakibocsátó adatainak megadásánál, az ’Egyéni vállalkozó’ jelölőnégyzet bejelölésével tehető meg. Bejelölése esetén kötelező megadni a nyilvántartási számot is (ami egyben a vállalkozói igazolvány száma). Nyilvántartási számnak csak számjegyek adhatók meg, maximum 10 darab.

Ha az ’Egyéni vállalkozó’ jelölőnégyzet bejelölt, akkor minden számlatípusnál, automatikusan a számla kibocsátó neve után kerül az egyéni vállalkozó megjelölés és a megadott nyilvántartási szám. Például „Kovács Béla e.v. (nyt.sz: 11223344)”.

Már meglévő fiókban a Beállítások / Cégadatok / Szerkesztés oldalon van lehetőség az említettek beállítására, módosítására.


1.2Devizás (EUR) számlázás


Ez egy kiegészítő funkció, ami csak a funkcióra való előfizetés esetén érhető el.


A SmartBill számlázó rendszerben magyar forint pénznemben lehet számlákat kiállítani, alapesetben más devizanem nem választható. A ’Devizás (EUR) számlázás’ szolgáltatás megrendelésével lehetőség nyílik a számlák EUR pénznemben történő kiállítására is. Ekkor a Beállítások / SmartBill / Alapbeállítások oldalon az (alapértelmezett) Pénznem mezőben az EUR is kiválasztható, valamint minden új számlánál egyenként is kiválasztható a kívánt pénznem.


1.3Számla-mellékletek kezelése


Ez egy kiegészítő funkció, ami csak a funkcióra való előfizetés esetén érhető el.


Alapesetben a kiállított számlához, (díjbekérőhöz, előleg számlához) mellékleteket, például teljesítésigazolást, szállítólevelet, ajánlatokat, stb. csatolni nem lehet. A ’Számla-mellékletek kezelése’ szolgáltatás megrendelésével lehetőség van minden olyan fontos dokumentum feltöltésére, amely a számlához kapcsolódik. A feltöltött dokumentumok közül a megjelöltek a számlával együtt, további mellékletként, e-mailben is elküldésre kerülnek.